Fröken Friman

Fröken Friman kom in i mitt liv för 3 år sedan, jag minns att jag tyckte nästan hela första avsnittet fick mig att känna olust till Kapten som visade sig vara en hund. Men för varje avsnitt, huvudämne och säsong så längtar man lite extra tills de kommer tillbaka igen. Första säsongen handlade det om rätten för kvinnan att också ha ett jobb, andra om rösträtten och så nu den tredje säsongen som handlar om prostitution där kvinnan tydligen inte var mer värd än att mannen får göra som de vill. Skönt att det finns regler idag men ändå hemst hur de en gång sett ut, då mannen ansåg sig ha rätt till vad som helst. Tycker de för en viktig kamp och får gärna fortsätta med fler säsonger.
 
Ska kanske passa på att se om resten av serien om jag hinner innan den försvinner från svtplay? Eller så kanske den återfinns under den öppna arkivet?