Ett hem med omtanke

© Adlibris
 
Nu har jag äntligen beställt den här boken som jag varit sugen på att läsa enda sedan jag läste om den i ett par tidningar i somras, Ett hem med omtanke : hållbar och miljömedveten inredning. Det ska bli intressant att läsa och lära sig vad den innehåller även om den innehåller minst ett par fel. Det står att man kan använda skärbräda i trä då helst i ek och i glas, men glasskärbräda är för hårt och förstör kniveggen och gör den slö men jag hoppas att det finns vetiga tips på hållbarhet men på samma sätt att dem stämmer så kan det finnas en chans att man lär sig något samtidigt som man får till ett hållbart och ombonat hem. Jag vill att hela mitt hem ska kännas ombonat, men det gör det inte riktigt än, bland annat känns badrummet och balkongen lite väl kallt för min smak. Men mer hållbart är ju att ta ett problem eller rum i taget, men jag borde nog förra noteringar angående det som ska göras så det inte både inte känns överväldigande men också att det finns en övergripande plan, som dels gör att det inte blir för spretigt men också att man inte glömmer något. Ibland kan det vara skönt att allt inte är i huvudet.